loading...
قالیشویی غرب تهران تهرانسر
علیرضا مرادی بازدید : 19 پنجشنبه 09 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

روش شستن انواع پتو

پتوها انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال ، مواد استفاده شده در پتو ، بر نحوه تمیز کردن آن تأثیر می گذارد. پتوهای نخی را در ماشین لباسشویی می اندازند و برخی از پتوها را با دست شسته و در آفتاب پخش می کنند تا خشک شوند.
هنگام شستن پتو ، ابتدا باید دستورالعمل ساخت پتو را در کارخانه بخوانید و روش دیگری را قبلاً امتحان نکنید. این دستورالعمل ها بهترین راه حل را بدون استفاده از محصولات اشتباه به شما نشان می دهند ، اما اگر به این دستورالعمل ها دسترسی ندارید ، با ما همراه باشید.

قبل از شستن پتو با دست یا در ماشین لباسشویی ، به نکات زیر توجه کنید:
دستورالعمل ساخت کارخانه پتو را بخوانید
هنگام شستن پتو ، به نوع و مواد پتو توجه کنید ، برخی از پتوها را می توانید در ماشین لباسشویی بشویید و برخی دیگر را فقط می توانید با دست بشویید. آن را در آب قرار دهید و لازم است پتو را در خشک کن بگیرید تا خشک شود به درستی.

اگر برچسب شستشو از روی پتو برداشته شده است ، پتو را در کمترین دما 30 درجه بشویید. زیاد از شوینده استفاده نکنید. پتو را با حداقل پودر لباسشویی بشویید ، زیرا پودر مواد شوینده می تواند روی پتو باقی بماند و بعداً شما را حساس کند.


به وزن پتو و شرایط شستشو فکر کنید


باید بدانید که ماشین لباسشویی شما هنگام شستشو می تواند چند کیلوگرم وزن را تحمل کند. بعضی از پتوها سنگین هستند و با خیساندن چند پوند سنگین می شوند. حداقل وزن یک پتو خیس می تواند 6 کیلوگرم باشد ، بنابراین وزن لباس های شسته شده شما باید حداقل 6 کیلوگرم باشد و فضای لباسشویی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا یک پتوی بزرگ را بشویید. فضای کم لباسشویی باعث می شود تا پتو تمیز و چروکیده نباشد.

مطمئن شوید که پتو لکه دار نیست


اگر برای اولین بار پتو را می شوید ، بررسی کنید که رنگ آن برگشته است. برای این کار گوشه پنهان پتو را با یک پنبه مرطوب به آرامی مرطوب کنید ، سپس یک پارچه سفید را روی آن بمالید تا لکه دار شود. پتوهایی که لک ندارند می توانند با خیال راحت شسته شوند.
قبل از شستن ، پتوی گردوی گرد را بردارید
پتو می تواند گرد و غبار را جمع کند ، بنابراین قبل از شستن پتو ، گرد و غبار را در فضای باز تکان دهید یا از جاروبرقی برای از بین بردن گرد و غبار استفاده کنید ، زیرا اگر گرد و غبار در پتو جمع شود ، شستن آن مشکل خواهد بود.

چگونه می توان پتو را با دست و بدون ماشین لباسشویی شست؟


استفاده از ماشین لباسشویی باعث سهولت شستشوی پتوها می شود. با این حال ، مواردی وجود دارد که انداختن پتو به داخل ماشین لباسشویی باعث خراب شدن آن می شود. بهتر است برای چنین مواقعی از دستان خود استفاده کنید.

1 سطل پلاستیکی را با آب ولرم و کمی مواد شوینده و شوینده پر کنید تا مطمئن شوید آب و کف به خوبی با هم ترکیب شده اند ، سپس پتو را در آب خیس کنید و سپس خوب بگیرید.

وقتی پتو و حوله به اندازه کافی تمیز شدند ، آنها را برداشته و آب اضافی آن را تخلیه کنید. البته در این قسمت نباید زیاد آن را فشار دهید ، زیرا شکل پتو تغییر می کند.
سپس مراحل 1 تا 3 را با استفاده از آب ساده انجام دهید تا هیچ اثری از صابون و کف روی آن باقی نماند.

پس از تخلیه پتو ، آن را بین دو حوله خشک قرار دهید تا آب اضافی آن جذب شود. این روش سرعت خشک شدن را تسریع می کند و سپس می توانید آن را به بند وصل کنید تا کاملا خشک شود.

نحوه شستن پتو با ماشین لباسشویی


قبل از شستن پتو در ماشین لباسشویی ، مطمئن شوید که می توانید پتو را در ماشین لباسشویی بشویید ، بنابراین برچسب را به همراه کتابچه راهنما بخوانید.

به اندازه ماشین لباسشویی خود توجه کنید تا قدرت شستن پتو را داشته باشید.

ماشین لباسشویی را روی یک چرخه آهسته تنظیم کنید و با آب سرد بشویید.

مواد شوینده ضعیفی را که با پتو یا شوینده های فاقد آنزیم سازگار هستند ، درون ظرف بریزید.

خشک کردن پتوها


اگر برای خشک کردن پتو از ماشین لباسشویی استفاده می کنید ، دما را روی کم و متوسط ​​تنظیم کنید. دمای بالا خطر آسیب رسیدن به پتو را افزایش می دهد. اگر نگران بافت پتو هستید ، آن را با خشک کن معمولی خشک کنید و وقتی برای خشک کن تنظیم می شود ، باید با وزن و مواد پتو مطابقت داشته باشد. اگر پتو سنگین است ، یک دایره کامل دارد و اگر سبک است ، می توانید زمان کمتری روی آن بگذرانید. سپس پتو را در فضای باز روی بند پهن کنید تا کاملاً خشک شود.
خشک کردن با دست
برای خشک شدن پتو با دست ، آن را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود ، سپس آن را صاف روی نوار پخش کنید تا در فضای باز خشک شود.

هنگام پهن کردن پتو ، مطمئن شوید که پتو صاف است و روی پتو چین و چروک نمی خورد تا اتو کشیدن لازم نباشد. پتوهای پشمی را پس از اتمام آب در حوله بپیچید و فشار دهید ، سپس آنها را دو بار روی بند پهن کنید تا هنگام پهن شدن پتو کشیده نشوند.

نحوه شستن انواع پتوها


چگونه پتوهای پشمی را بشوییم؟
پتوهای پشمی پارچه ای است که کیفیت آن با گذشت زمان افزایش می یابد. پشم بی کیفیت با گذشت زمان نرمی خود را از دست می دهد ، در حالی که پشم با کیفیت هرگز پوسته پوسته نمی شود و همیشه برای مدت طولانی نرم می ماند. با این حال ، استفاده از روش زیر به شما کمک می کند تا پتو پشمی را بشویید و آن را نرم نگه دارید.

پتو را روی یک سطح صاف قرار دهید و طول آن را در یک جهت مسواک بزنید. مسواک زدن پتو باعث می شود که الیاف پشم موجود در پتو از همه جهات تراز شده و مقاومت ساختاری را حفظ کند.

پتوهای پشمی

مقداری از پودر ماشین لباسشویی که همیشه استفاده کرده اید را در ماشین لباسشویی خود بریزید. پتو را با این پودر بشویید و سپس با یک چرخش آرام آن را با آب سرد بشویید. در طول چرخه شستشو ، کمی نرم کننده پارچه مایع به آن اضافه کنید و پس از شستن آن را روی نوار پخش کنید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. با این کار از پاره شدن و پوسته پوسته شدن پشم جلوگیری می شود. برای خشک شدن پتوهای پشمی پس از شستشو ، پتوی پشمی را جداگانه در خشک کن قرار ندهید ، زیرا باعث از بین رفتن نرمی پتو می شود. از قرار دادن پتو در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید ، زیرا این امر باعث ضعیف شدن الیاف پشم پتو می شود.

isnknskvn

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 108
  • بازدید کلی : 642